Halu kehittyä urheilijana

 

Näyttökuva 2014-9-14 kello 20.27.53

Olkapäihin lisää lihasta. Selkään leveyttä ja muhkua. Etureisiin ja pakaraan lihaa, pohkeet esiin  ja syvät vatsalihakset kondikseen, jos vaikka vatsapalat erottuis seuraavissa kisoissa. Jos katson omia kisakuviani, ovat nämä asioita, joita multa mielestäni body fitness kilpailijana puuttuu. Multa puuttuu myös hyvä peruskunto kaikken tuon alta. Hyväkään ei enää riitä jos puhutaan urheilijasta, mutta siitä aloitetaan. Erinomainen kunto ja hyvä kestävyys on tavoitteena. Treenaaminen vaatii nyt entistä enemmän keskittymistä ja aion panostaa 110%

Ensimäinen jakso Lapin Urheiluopistolla takana. Päivät oli pitkiä ja herätykset aikaisia. Heräsin torstaina junassa klo 6 ja kävin aamukahvilla ravintolavaunussa. Sitten kahdeksan kieppeillä saavuttiin Rovaniemelle josta otettiin Dean kanssa kimppataksi SantaSporttiin. Saatiin lunastettua huoneet ja kun aikaa oli hyvin jäljellä ennen luennon alkua, käytiin treenaamassa opiston salilla. Sain mahdollisuuden tutustua ihaniin saman henkisiin ihmisiin. Kiitti kaikille mahtaville tyypeille viikonlopusta! Innolla odotan jo uutta jaksoa, joka alkaa 23.10.

PhotoGrid_1410460721484

PhotoGrid_1410714778809

Muutama päivä ja yö erossa perheestä tuntuu aina raskaalta, mutta onneksi puhelimet on keksitty. Kotona mua odotti kiljuvat äitiä ikävöivät pikku natiaiset ja iso lämmin syli <3 Kotiin oli ihana palata.

Eilinen meni tuijottaessa silmä kovana bodylehden -facebook ja netti sivuja. Odottelin päivityksiä Jyväskylän karsinnoista ja tuloksia finalisteista. Upeita kuvankauniita naisia ja miehiä oli lavalla! Suuret onnittelut jokaiselle kilpailijalle! Itsensä lavalle saaminen ei ole mikään ”tosta noin vaan” tai ”pala kakkua” -juttu, vaan se vaatii mielettömästi töitä ja uhrautumisia! Tuhansia treenejä, aamulenkkejä, itsekuria, päättäväisyyttä, pitkäjänteisyyttä ja malttia. Jokainen joka saa itsensä lavakuntoon ja uskaltautuu bikineissä monien satojen silmäparien katseltavaksi, on mielestäni voittaja! Iso hatun nosto myös SM-paikan lunastaneille. Hienoa!

Joka kerta kun katselen kisakuvia, oli ne sitten omia tai muiden, mut valtaa mieletön tunne. Tunne siitä miten palavasti tahdon kehittyä urheilijana ja päästä jälleen kilpailemaan. Haluan päästä treenaamaan kovempaa ja kehittää itseäni. Se vaatii jälleen tuhansia tunteja työtä ja kärsivällisyyttä, mutta olen siihen valmis, koska rakastan sitä työtä. Oon blogini alkuajoista lähtien toitottanut teille sitä kuinka mun silmää mielyttää bodatut ja kauniit naisvartalot. Vuosi vuodelta pääsen kokoajan lähemmäs omaa ihanne minääni. Uskon että olen onnellisempi, kun viihdyn omassa vartalossani. Ja usko pois, mä tiedän minkälaista on elää vartalossa, joka ei tunnu omalta. On ihanaa olla terve ja voida hyvin. Haluan kokoajan kehittää heikkoja puoliani ja muokata vartalostani omaa silmää mielyttävän. Kevään kisat olivat ensimäiseni ja voitin itseni saamalla entisen pullamössö vartalon lavakuntoon. Nyt kun tiedän heikkouteni, voin panostaa niihin, jotta seuraavissa kisoissa tulen olemaan täysin erilainen paketti! 

PhotoGrid_1410714639053

PhotoGrid_1410714677222

PhotoGrid_1410714845291

 

Näiden pohdintojen siivittelemänä kävin tänään malmin East Bodyllä treenaamassa. Oon ottanut käyttöön muutaman uuden treenitekniikan, jotka toimii kohdallani täydellisesti. Saan lihaksen treenattua helposti mielettömään pumppiin ja väsytettyä oikein kunnolla. Tästä ei voi tulla muuta kun hyvä, kunhan annetaan kaikelle aikansa. Maltti on valttia tässäkin ;) Nyt kauniit aunia ja reippain mielin huomenna uuteen viikkoon! Halit <3

 

Sara

Fitness- ja Personal Trainer -valmennuksen opinnot alkaa huomenna

image

Tämä päivä alko hymyssä suin ja tunsin kuinka pienet perhoset leijaili mun mahassa. ”Vähän jännittä” sanoin mun miehelle, samalla kun aamulla toivotimme toisillemme hyvää työpäivää. Mulla alkaa työpäivän jälkeen retki, mä ajattelin.

Nyt se retki alkoi. Kello on vähän yli seitsemän keskiviikko iltana ja mä makoilen junassa ja suuntana rovaniemi.  Kanssani samassa hytissä on mukava rouva alapedillä ja tulemme mainiosti juttuun. En ole ennen blogannut iPadilla, joten katotaan mitä tästä tulee. Yritän parhaillaan ladata kuvia tällä, ja tää jumittua. Saa nähä tuleeko postaukseen ollenkaan kuvia päivästäni.

image

Pakkasin mukaan siis loppuviikon kamppeet, jonka vietän Rovaniemellä Lapin urheiluopistossa. Matkustan edestakas junalla, yöllä, makuuvaunussa. Oon kerran aikasemmin matkustanut yöjunassa ja siitä on aikaa. Tää on siis tosi mielenkiintoinen kokemus ja jännittävää. Odotan matkaa siis kokonaisuudessaan innolla! Olen halukas oppimaan uutta joten lisäkouluttautuminen tässävaiheessa oli mielestäni oiva idea. Kaikki tietotaito on aina plussaa, ja kokemuksesta oppii. Tästä ei voi tulla muuta ku hyvä reissu! ;)

Olin tänään normaalisti töissä. Lähdin aamulla kotoa junalla ja juna oli hyvissä ajoin Helsingissä. Koska olin ajoissa, ehdin käydä stadissa aamiaisella mieheni kanssa, sillä näemme seuraavan kerran vasta sunnuntaina..nyyh. Aamupalan jälkeen kävin treenaamassa pikaisesti olkapäät ennen töiden alkua.

image

 

Oon saanut muutamia vinkkejä mitä Rovaniemellä kannattaa tehdä nyt kun siellä suunnalla pian olen. kerro sinäkin jos tulee jotain mieleen.

Nyt mä rupeen lukemaan lehtiä jotka varasin mukaan. Päivityksiä viikonlopusta löytyy myös saraliimatta instagramista :)

Ps. Tsemppiä kaikille Jyväskylässä karsiville, joilla viimeistelyviikko menossa! Rok rok ja mieli iloinen! Halit.

heip!

Tehoja pakara- ja jalkatreeniin

 

PhotoGrid_1410283343319

 

Viime postauksessa kerroin miten oon siistinyt mun ruokavaliota. Oon myös tehnyt muutoksia treenityyliin ja treenimäärään. Käyn tällä hetkellä salilla 4 kertaa viikossa, eli noudatan 4-jakoista ohjelmaa. Siihen lisänä pian alkavat loikka/juoksutreenit kerran viikossa ja satunnaiset aamu/ilta-aerobiset. Mun tämän hetkinen peruskunto ja kuntokestävyys on tosi p***a ja haluan parantaa sitä. Sain viikko sitten paljon hyviä neuvoja jalkojen treenaamiseen, joka on mun heikkous. Kävin East Body malmilla treenaamassa Mikko Mantilan kanssa. Aloitin siis hetki sitten yhteistyön Mikko ja Niina Mantilan kanssa. Mikko vastaa nykyisin mun safka, treeni- ja mentaalivalmennuksesta, Niina taas vastaa mun kestävyys- ja ulkotreeneistä, sekä jeesaa tulevaisuudessa mm. posehommissa. Ja mä teen työtä käskettyä! :) Eilen tosin luovutin muutaman kerran, kun mun syvät vatsalihakset ei vaan enää jaksanu tehdä työtä käskettyä.. se oli rankkaa mutta opettavaista. Täältä noustaan vielä ja tästä suunta vain ylös! Think positive!

20140908_175143

 

Tällä siistityllä ruokavaliolla ja liikuntamäärällä mun mieli on pitkästä aikaa virkeä, eikä yhtään niin turvonnut ja tukala. Lepopäiviäkin viikkoon mahtuu muutamia, joka on mulle perheellisenä tärkeää. Kävin tänään ennen töitä salilla treenaamassa jalat. Treeni meni hyvin ja tunsin miten oli erilaista treenata. Tarkoitus on opetella treenaamaan niin, että saadaan lihaskasvu maksimoitua ja kaikki tehot hyödynnettyä. Yllätys :) Jalat on mulle se ongelma, eli se kun niitä ei ole. Huomaan että mulla on ongelmia lihaksen hermotuksen kanssa, jota en tunnu löytävän millään. Kauan saan harjoitella yhtä liikettä, jotta tuntuma olisi oikea ja kehitys tämän seurauksena oikeanlainen. En halua olla vaan suorittaja, vaan haluan saada irti maksimaalisen hyödyn treeneistä. Haluan oppia treenaamaan oikein! Vaikka tarkoitus on saada koko kroppaan tasapuolisesti lihasta, joudun kuitenkin panostamaan paljon jalkoihin ja pakaroihin.

Kävin tänään ennen treenejä mielessäni läpi ohjelman, jonka tekisin salilla. ”Ojennuksia koukistuksia prässiä hackia askelkävelyä ym ym..” Samalla mietin miten voisin vaihtelevasti esim kotona saada aikaan erilaisen treenin ja tehostettua pakara jumppaa. Hetkessä lamppu syttyi pään yläpuolelle! Otin kännykän junassa käteen ja aloin selaamaan www.boombody.fi -nettisivuja. Tämän jälkeen salamana yhteys ystävääni Sara Sieviseen ja tilasin BoomBodystä 3kg nilkkapainot! Sain painot yllätyksekseni jo tänään töihin ja heti kotiin päästyäni kävin kokeilemassa niitä ulkotreenin muodossa. Nettisivulla on vaihtoehtoisesti 3, 5 tai 7,5kg:n nilkkapainoja ja mä valitsin suosiolla kevyimmät! :) Painot jaloissa pystyy tehdä esim tehostetusti pakarapumppauksia, askelkyykkyjä, polven nostoja ym. Nää tulee ehdottomasti kovaan käyttöön! Tähän se pyöreä lihaisa takapuoli! ;) Kiitos!

20140909_181300

Screenshot_2014-09-09-18-30-03

PhotoGrid_1410280830102

PhotoGrid_1410280872659

 

Ylihuomenna on tiedossa jännä päivä. Mulla alkaa Fitness- ja Personal Trainer -valmentajan opinnot Rovaniemellä, Lapin urheiluopistolla. Majoitun urheiluopistolla to-la. Jännää olla kokonaan erossa perheestä nuo muutamat päivät. Toisaalta; se on mulle mun omaa aikaa ja aikaa keskittyä hetken vaan opiskeluun ja treenaamiseen.

Öitä. Peace.

PhotoGrid_1410110935792